Mi fog történni?

A coaching alkalmak során egy beszélgetés alakul ki a coach és coachee között, mely 100%-osan az ügyfélről szól. A coach célzott kérdéseket tesz fel, átvezeti a coachee-t a folyamaton a cél meghatározásától a pontos cselekvési terv kialakításáig. A folyamat során a coach feltárja az ügyfelet a cselekvésben, előre haladásban megakadályozó tényezőket, ezeket közösen feldolgozzák, elhárítják. A coach mindvégig pártatlan marad, nem ítélkezik, nem nyilvánít véleményt, nem ad tanácsot, egy strukturált beszélgetéssel segíti a coachee-t a célja felé vezető úton.

Mit kell tennem?

A coachee feladata, hogy a coach kérdéseire őszinte válaszokat adjon, ezáltal segítse az esetleges blokkok feltárását és a lehetséges opciók listázását. Továbbá elhivatottságot kell éreznie a megállapított cselekvési terv iránt, és felelősséget vállalnia annak teljesítéséért. Egy-egy ülés között a coach „házi feladatot” adhat, aminek elvégzése hozzásegít a helyzet mélyebb feltárásához és a cél minél hamarabbi eléréséhez.

Hogy fog működni?

A coaching történhet személyesen, telefonon vagy skype-on. Egy alkalom 45-60 perc hosszú, rendszeressége és a coaching kapcsolat hossza pedig a kitűzött céltól függ. Általánosságban ajánlott a heti, kétheti vagy havi konzultáció. Legtöbb esetben 4-6 alkalom elegendő egy adott cél teljesítéséhez, de előfordul, hogy a folyamat során az ügyfél újabb kapukat tár fel, így újabb célkitűzések keletkeznek.